"Natt"bloggning

Hej på er som läser nu.. ingen. Jag kan inte somna, har för mycket tankar i huvudet. Mest kring skolan. Jag menar, what's up with that? Jag spenderar i stort sett all min vaken tid till skolan. Om jag inte går i skolan så går jag upp tidigt på morgonen för att ja... göra mig iordning till skolan. Efter skolan går jag hem och pluggar läxor som jag har fått från.. skolan.
Stressen stiger mig upp över öronen just nu, någon vänlig själ som har lust att ta lite av min börda..? Nä, trodde inte det heller. Spanska.mega.super.svårt.prov imorgon kombinerat med en låt som ska skrivas klart imorgon på musiken, själv, låter i mina öron som trams. Jag är duktig på mycket men tro fan heller att jag kan göra det plus att skapa världsfred. Lärarna verkar ju tro det. Allt ska ske på en sisådär 15 minuter också. Allt på en gång. Pang bom tjafs bara. Inga konstigheter. Nejnej. Engelska kärlekshistorian och hemkunskapsuppgiften på 48 sidor ska vi inte ens tala om. Börjat på dem? Nej. Ska båda in på fredag? Ja. Förmodligen är inte jag den enda tonåringen som är skoltrött. Jag är ju inte direkt speciell. Vem är det egentligen om allas liv ändå kretsar kring skolan? Eller det kanske bara är mitt. Så är det nog.
Tankar kan allt hålla en uppe många timmar. Onödigt att läsa va, ni som orkade? Haha grymt roligt. Upp om 6 timmar då. Och då börjar allt om igen. Peta i mig en torr macka som ska föreställa någon slags frukost, sega alldeles för mycket resten av morgonen vilket resulterar till att håret som du ägnade 40 minuter till ändå blev förstört av att du slängde väskan över axeln för att du hade bråttom, gå till skolan och halka lagom många gånger, lektion, lektion, lektion, zombier som går längs korridorern (och med det menar jag elever), hem, plugga, titta på tv, plugga, sova. Alla är vi likadana i slutändan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Word..

2012-02-29 @ 12:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0